Фрапорт/БМ Стар ще плаща различно от офертата концесионно възнаграждение Размерът на концесионното възнаграждение, определено от Министерския съвет за избрания концесионер на летищата във Варна и в Бургас, се разминава с предложените в офертата отчисления на спечелилото обединение между “Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисиз Уърлдуайд”, Германия, и “БМ Стар”, България. Това става ясно от решение № 449 на кабинета от 15 юни, което ще бъде обнародвано във вторник в Държавен вестник и с което Mediapool разполага. За въпросното решение бе обявено, че е взето на извънредното заседание на кабинета, което бе отложено от 15 за 14 юни, заради ангажименти на министър-председателя Сергей Станишев. А в официалния сайт на Държавен вестник пише, че в броя на изданието от 20 юни ще се публикува решението за концесиите на летищата № 449 от 15 юни. Под документа за министър-председателя е подписана вицепремиерът Емел Етем. В това правителствено решение е записано, че концесионерът ще плаща възнаграждение на държавата, възлизащо на 19,2% от стойността на една от двете суми – или тази, формирана от всички приходи от дейности за текущата година, или от общите приходи от таксите на летищата и дейностите на оператора. За база се определя по-високата сума. В огласената миналата година класация на кандидатите за концесионер на морските летища предложението на Фрапорт/БМ Стар за отчисления за държавата бе за 16,8 на сто. То бе на трето място след офертата на Венси Консешънс и Венси Еърпортс, посочили 21 на сто, и на датската “Копенхаген Еърпортс” от 30 на сто. Изборът на датчаните обаче бе обжалван и Върховният административен съд реши в началото на годината, че не отговарят на изискването за опит в управлението на две летища в различни държави с определен брой пътници. Така се стигна до повторния избор на концесионер, за какъвто бе определен немско-българският консорциум. Въпреки, че според решението на кабинета бъдещият частен оператор ще плаща повече от първоначално предложението, остава въпросът как се е стигнало до новото отчисление за държавата, след като Министерството на транспорта не е обявявало публично, че е искана подобрена оферта на Фрапорт/БМ Стар. От решението на МС става ясно, че бъдещият оператор на двете морски летища, с когото ще се сключи договорът, ще се казва “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД. За пръв път немският летищен оператор ще даде името си на фирма с негово участие в чужда страна, казаха за Mediapool представители на Фрапорт. “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД ще получи правата върху управлението на 2 231 467 кв. м от летище Варна и 2 531 795 кв. м от аеропорта в Бургас. В концесията няма да бъдат включени обектите на Ръководство на въздушното движение, но ще влязат бъдещите съоръжения, изградени от частния оператор. Съществува опция за включване на разширенията на двете летища, които в момента държавата прави със собствени средства. Заради забавеното концесиониране на летищата Министерството на транспорта бе принудено да инвестира в увеличението на капацитета на терминалите. Внесеният от концесионера депозит ще бъде задържан и приспаднат от еднократното концесионно възнаграждение, чийто размер в решението на МС обаче не е записан. Законосъобразността на правителственото решение подлежи на обжалване в 7-дневен срок от обнародването му на 20 юни. Клиентите ни нямат намерение да обжалват, те са огорчени от изхода на процедурата, заяви за Mediapool адвокатът на “Копенхаген Еърпортс” Ангел Ганев.
19 Юни 2006
09 юли 2007
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
1 коментар:
Тази история е върхът на сладоледа на много загрижения за съдбините и добруването на България бай Симе & Co.Мнооого ще се говори и пише по темата най-малко по две ама много прости причини:
1.Такова чудо- подарък-коцесия на барабар цяло гражданско летище, пардон даже две летища,няма по Европа- нищо че Пламенчо и Никито викаха, че от там черпят богат европейски опит.
2.Най-елементарната сметка показва, че сумата от концесионните такси, ако някой ги плати,и сумата за инвестициите, ако случайно някой ги направи, е поне 2,5 пъти по- ниска от сумата на приходите, които че направят двете летища в хоризонт от тридесет години напред.
Който не вярва да вземе да го сметне!Ето това се вика грижа народна българска и преданост- сакън да не обеднее Симе.
Публикуване на коментар