19 септември 2007

РЕДОВНИТЕ ЛИНИИ КАК , КЪДЕ И ЗАЩО СЕ СЪЗДАВАТ

Реших да напиша малко по тази тема , защото трябва да се знае, че
за да се открие редовна линия трябва да имаме на лице няколко основни
фактора:
1.Дъгогодишен чартър между двете точки , 10/15 години.
2.Регионален интерес – финансов,стратегически и обществен.
3.Добро съотношение между цена , качество ,конфорт и бързина.
4.Рентабилност за летище , за авиокомпания и пътник.
5.Честота и натовареност.
Поради неспазване на по-горните правила , редовните линии се определят
като сезонни и целогодишни.
Сами разбирате , че термина “сезонна редовна линия” не звучи добре.
“Сезонна редовна линия” е почти същото като чартър,даже някои чартъри
са по-ритмични , затоварени и рентабилни.
Все пак редовната линия се планирана за цяла година напред и бъдещите
и пътници могат да си закупят билет за определена класа , месец ,ден и час.
Та в Бургас да видим какво имаме ?
1.Чартъра не е на повече от 6/7години и не само до VIE , а до Австрия/искам да кажа много различни градове в тази страна/.
2.По тази точка вие си отговорете.Ако смятате , че купуването на имоти
по черноморието е фактор , то трябва да отчетете, че има хипер предлагане и
малко реални сделки.
3.Цената е 169 евр. , без летищните такси . Самолета е CRJ КАНАДСКИ РЕГИОНАЛЕН ДЖЕТ малък , тесничък но бърз.
4.За летището не е рентабилен , защото е лек ,зарежда малко гориво и вози
малко пътници – версията е 50 местен.За авикомпанията - ???
5.Лети три пъти в седмицата вторник четвъртък и неделя с 50%-70% затовареност.
Ето виждате , че характеристиката на линията попада в графата
“сезонна редовна линия”.
Стар трик е подписването на изгоден договор за наземно обслужване с
обещанието от страна на авиокомпаниите , че ще летят целогодишно!
Летището също има изгода , но виртуална от типа вижте ни .com .
Поради лидерството на Варна в икономическия и общественния живот
както и от последните провали на “бургаското лоби” в скоро време няма
да има истински редовни линии от Бургас.